I de fleste B2B forretninger er en af de store udfordringer at vurdere og rangere hvilke leads, der er mest tilbøjelige til at købe for derved at kunne levere bedre leads i en prioriteret rækkefølge til ens salgsteam.
De fleste virksomheder har i dag blot en liste med leads, som bliver kontaktet i en tilfældig rækkefølge. Oftest baseret på hvornår de er blevet tilføjet til CRM systemet.
Det betyder, at virksomheden bruger unødig tid på leads, der ikke er klar til at handle lige nu.
I jeres B2B virksomhed lider I samme problem. I har en række leads i jeres CRM system, men har intet data på hvilke leads der interagerer med for eksempel jeres hjemmesides “vores priser” underside, hvilke leads der interagerer med jeres forskellige nyhedsbreve og generelt intet overblik over, hvilke leads der gør hvad.
Det betyder, at I ikke har jeres leads rangeret efter det enkelte leads tilbøjelighed til at handle, men i stedet kontakter jeres leads tilfældigt.
Det skyldes, at jeres håndtering af leadsne og scoringen af disse er forkert. Eller nærmere ikke eksisterende.

Scor jeres leads automatisk og opnå bedre indsigt
Lead scoring er løsningen på jeres problem. Lead scoring er en taktik, som betyder, at jeres marketing automation system automatisk scorer og efterfølgende rangerer jeres leads ud fra en række parametre. Det kan for eksempel være:
- Når et lead har besøgt jeres “vores priser”-underside
- Når et lead åbner et nyhedsbrev, der handler om et nyt produkt
- Når et lead downloader en brochure på jeres hjemmeside
Alle disse handlinger kan rangeres efter værdi og derefter tilskrives det enkelte lead værdi, når leadet udfører handlingen.
Og det bedste af det hele? Det foregår automatisk.
Sådan arbejder vi med lead scoring

Strategi og analyse
Vi skræddersyr en strategi for jeres lead scoring på baggrund af en grundig analyse af jeres forretning, jeres målsætninger og jeres leads adfærd. Vi opsætter en komplet oversigt over de adfærdsmønstre, som skal udmønte sig i de givne lead scoringspoint og definerer samtidig en strategi for, hvordan jeres leads skal plejes, opvarmes og konverteres gennem jeres marketing automation system.

Implementering
Med udgangspunkt i analysen og de fremsatte mål udvælger vi et marketing automation system og implementerer herefter den komplette lead scorings indsats i løbende dialog med jer. Vi rådgiver uafhængigt af den enkelte platform og med jeres behov i centrum.

Overvågning og optimering
Efter igangsættelse overvåger vi løbende jeres lead scoring for at kunne analysere og optimere opsætningen på baggrund af data indsamlet gennem jeres leads adfærd og interaktion med virksomhedens forskellige touchpoints.
Lead scoring på baggrund af målbar adfærd
Forestil dig, at en besøgende går ind på jeres hjemmeside og downloader en brochure om jeres nyeste produkter. I dét øjeblik bliver den besøgende til et lead. Nu har I information på leadet i form af et navn og en e-mail.
I samme ombæring tilføjes leadet til jeres CRM og marketing automation system med sit navn, sin e-mail og +5 point. Leadet stiger herefter I værdi, hvis det for eksempel besøger jeres “kontakt os”-side. Tilskrivelsen af point betyder, at I fremadrettet vil kunne tilgå jeres oversigt over leads og få et komplet overblik over de leads, som ud fra det enkelte leads adfærd er mest tilbøjelige til at handle hos jer.
Det betyder, at I fremadrettet kan kontakte leads på baggrund af data og dermed være langt mere relevante i jeres dialog med leadet, bruge jeres tid langt bedre på de kunder som rent faktisk er mest tilbøjelige til at købe samtidig med, at I lader jeres marketing automation system bearbejde, opvarme og leadscore jeres andre leads.
Det betyder flere salg, bedre kundeoplevelse og optimering af jeres arbejdstid.
Vi har løst opgaver for en lang række virksomheder



