Hvad er Autopilot?

Autopilot er systemet til jer, der sidder med jeres e-mail marketing og ikke har tid til at skulle micromanage alle kampagner dag efter dag. E-mail marketing skal indgå som en brik i den større strategi. Det betyder, at jeres system skal kunne arbejde sammen med jeres andre kanaler.

Integrer jeres systemer problemfrit

Uanset om I bruger Facebook og AdWords til jeres betalte annoncering, Pipedrive til jeres salgsarbejde eller Trello til jeres projekt, er det alfa og omega, at disse systemer kan snakke sammen med jeres e-mail marketing software for at være i stand til at automatisere mest muligt.

jeres tid skal bruges på at udarbejde mailflows, lægge marketingstrategien og eksekvere – I skal ikke bruge tid på at eksportere CSV-filer fra det ene system til det andet. Autopilot spiller sammen med langt de fleste systemer, som den moderne marketer bruger den dag i dag. Dette sparer alle tid – og er med til at gøre marketingarbejdet effektivt og profitabelt.

Automatisering hører I igen og igen. I skal automatisere alt. Fordi når I automatiserer de helt gængse opgaver, får I mere tid på hånden til at eksekvere på de opgaver, der kræver jeres fulde opmærksomhed.

Automatiser din marketing – én gang for alle

Med Autopilot har du mulighed for at sætte en lang række automatiske e-mail flows op. Disse flows udløses af forskellige triggers.

Det kan være, når en besøgende efterlader produkter i kurven, men ikke fuldfører et køb.

Det kan være, når et lead har interageret med x-antal e-mails i streg, så bliver dette sendt videre i Pipedrive og fortæller salgsafdelingen, at de skal tage kontakt.

Det kan være, når et lead har besøgt jeres kontaktside eller opnået en vis score gennem lead scoring, at der så sendes en personliggjort mail til vedkommende.

Når først disse flows er sat op, så skal du ikke tillægge det mere tid, og du er et skridt nærmere at automatisere jeres marketing.

Udarbejd og test dine e-mails af

Når kampagner og e-mails skal sættes op, skal tiden ikke gå med at få to kolonner til at stå lige og få det hele til at se flot ud.

Med Autopilots drag’n’drop editor bliver vi i stand til at bruge tiden der, hvor vi rykker noget og laver forretning. Der er en række skabeloner og lang række muligheder for at udarbejde smukke e-mails, som modtageren gider at læse.

Ligeledes er det nemt for dig at opsætte A/B-splittests til både at måle på design, indhold og emnefelter for konstant at forbedre jeres e-mails og ende ud med den version, der kaster de bedste resultater af sig.

Muligheder for jer i Autopilot

  • Automatisering af e-mailflows
  • A/B test og optimering på både nyhedsbreve og automatiske e-mails
  • Leadscoring
  • SMS kampagner
  • Dyb segmentering af subscribers
  • Automatiserede og personaliserede pop-ups
  • Personaliseret indhold
  • Udarbejd og overfør målgrupper dynamisk til Facebook og Google Ads
  • Integrationsmuligheder via både API og Zapier

Sådan arbejder vi med Autopilot

Strategi og analyse

I samarbejde med jer udarbejder vi en strategi for implementeringen af Autopilot, og de muligheder Autopilot giver jer. Dette sker efter en grundig analyse af jeres forretning, jeres målsætninger, og hvordan marketing automation passer ind i jeres samlede marketingmix. Efter strategifasen får vi kortlagt, hvordan de forskellige dele af Autopilot skal implementeres på tværs af jeres marketingmix.

Implementering

Med udgangspunkt i den overordnede plan går vi i gang med at implementere customer journeys i Autopilot. Her gør vi brug af de mange forskellige funktioner, som Autopilot stiller til rådighed. Hvilke funktioner vi bruger i jeres case, afhænger af målsætninger, forretningstype og lignende faktorer. Det kan for eksempel være lead scoring, databerigelse, SMS-kampagner, automatiske e-mails og lignende.

Overvågning og optimering

Efter at have igangsat de forskellige indsatser med marketing automation i Autopilot overgår vi til at overvåge, optimere og udvikle på opsætningen. Det vil blandt andet kunne indebære A/B split testing, opsætning af nye journeys og automatiske e-mailserier, implementering af yderligere funktioner i Autopilot såvel som rapportering til jer.

Lad os tage en uforpligtende samtale om Autopilot

Kontakt os og lad os sammen tage en uforpligtende dialog.

Vi har løst opgaver for en lang række virksomheder

Oftest stillede spørgsmål

  • Hvad er relationen mellem jer og Autopilot?
    Vi er specialister i, hvordan man som virksomhed får implementeret Autopilot og driftet og udviklet på de opsætninger, man bygger i systemet. Vi får ingen kickback fra Autopilot. Vi sparer dog løbende med dem for at skubbe deres udvikling af platformen i den rigtige retning.
  • Kommer vi selv til at eje Autopilot-kontoen?
    Ja, vi ejer aldrig vores kunders e-mail og marketing automation konti.
  • Hvad koster Autopilot?
    Det varierer alt efter jeres mængde af subscribers. Vi forhandler dog gerne med Autopilot på vores kunders vegne, så vi sikrer jer den bedste pris.
  • Kan vi få hjælp af jer til at komme i gang med Autopilot, og så på sigt selv drive opsætningen?
    Selvfølgelig. I ejer jeres egen Autopilot-konto, og det fortsætter I også med, selvom vi ikke længere skulle samarbejde.
  • Kan vi få en gennemgang af Autopilots funktioner?
    Det kan I tro! Udfyld formularen her på siden, så tager vi gerne en snak med jer om Autopilot, og hvordan det måske kan bruges i jeres forretning.

Få hjælp og sparring af erfarne specialister

Hos Ackermann Kommunikation beskæftiger vi os kun med permission-baseret marketing. Om I skal have sparring på jeres nuværende strategi, hjælp til at igangsætte konkrete tiltag eller bruge et nyt syn på, hvordan I kan få mest muligt ud af jeres nuværende leads, så kontakt os her. Vi kan med en uforpligtende dialog få afklaret jeres behov, og vi kan komme med et oplæg til, hvordan I kan få endnu mere ud af jeres e-mail marketing.

Teis Boysen
Head of Client Service
T: +45 25 94 82 63 / M: teis@ackermannkommunikation.dk

Skal vi tage en dialog om jeres udfordringer?

Kontakt os og lad os sammen tage en uforpligtende dialog.

Kurset er nu tilføjet til kurven ✓
Vi viderestiller dig nu til kurven... Loading...
Din henvendelse er nu sendt ✓
Vi viderestiller dig...
Loading...