PensoPay er et dansk, investor-støttet start-up, som tilbyder betalingsløsninger til webshops. PensoPay, der blev stiftet i 2014, samler indløsning og betalingsgateway i én samlet løsning og grundet samarbejde med forskellige indløserbanker og såkaldte payment service providers, kan PensoPay tilbyde deres kunder vilkår, der ofte resulterer i forbedret likviditet og lavere priser for den samlede betalingløsning.

Udfordringen

PensoPay gik ind i 2016 med et mål om at tidoble antallet af kunder. PensoPay havde indtil da skaffet deres kunder gennem en blanding af mund-til-mund og netværk, men ønskede at sætte gang i en mere aggressiv vækst i kundetilgangen, samt en forøget synlighed på markedet i forbindelse med årsskiftet. Derfor tog PensoPay kontakt til Ackermann Kommunikation, som kom op med en dedikeret kampagnestrategi for, hvordan PensoPay kunne nå de fremsatte målsætninger.

Løsningen

Ackermann Kommunikation fremsatte en kampagnestrategi, som tog udgangspunkt i test af både kampagnetyper, såsom lead ads, klik til website-ads og andre, samt diverse annoncedesigns. Gennem analyse af både kvaliteten af trafik, anskaffelsespriser og klikpriser, blev den samlede kampagne forbedret. Ackermann Kommunikation udviklede derudover PensoPays kundecase med Washa.dk (kendt fra bl.a. Løvens Hule).


Ackermann Kommunikation har med stor commitment og kreativitet engageret sig i opgaven for PensoPay. Tiltrækningen af kunder har ikke kun været forbeholdt segmentet af iværksættere. I særdeleshed har etablerede brick-mortar virksomheder, der ønskede et bedre afsæt online, rettet opmærksomheden mod PensoPay. Efter min overbevisning har Casper og resten af Ackermann Kommunikation en nævneværdig aktie i PensoPays kommercielle succes.

– Pierre Rindsig, CCO og Partner i PensoPay, om samarbejdet med Ackermann Kommunikation.


Denne artikel blev sat op i et Post Boost annoncesæt, målrettet udvalgte hovedsegmenter. Artiklens formål var at drive relevant trafik til websitet, samt skabe kendskab til PensoPay i det danske iværksættermiljø. Herefter blev den del af trafikken – som udover Washa-casen også stammede fra mere produktfokuserede annoncer –  der ikke konverterede, samlet i Website Custom Audience for derefter at få vist retargeting annoncer.

Resultatet

I løbet af de første par måneder af kampagnen oplevede PensoPay en markant stigning i både trafik, interesse for virksomheden på Facebook og direkte henvendelser fra potentielle kunder.

Mellem februar og april 2016 opnåede vi følgende resultater for PensoPay:

✔ Ca. 98,36 % stigning i trafik til websitet i forhold til samme periode sidste år

✔ Facebook som nummer ét salgskanal i kampagneperioden repræsenteret gennem 37 % af den samlede mængde salg

✔ 2 x stigning i salg i første måned af samarbejdet i forhold til måneden før

✔ Leveret +200.000 impressions i perioden

✔ 528,5 % ROI baseret på gennemsnitlig kundelivstidsværdi

Kurset er nu tilføjet til kurven ✓
Vi viderestiller dig nu til kurven... Loading...
Din henvendelse er nu sendt ✓
Vi viderestiller dig...
Loading...