Sitpack er et dansk startup der producerer en gadget af samme navn. Med en Sitpack får brugeren en transportal, ergonomisk sideplads, som han eller hun kan tage med sig overalt. Og det har vundet genklang hos forbrugerne. Det hele startede tilbage i 2014 med en succesfuld Kickstarter, hvor der blev rejst over 1.000.000 kr og i dag er der blevet solgt Sitpacks i over 60 lande.

Sitpack har, på trods af virksomhedens solide start, et konstant ønske om at erobre markeder og sprede kendskabet til den revolutionerende gadget. Derfor indledte Sitpack i sommeren 2016 et samarbejde med Ackermann Kommunikation omkring en serie automatiske e-mails, som har til formål at opvarme og konvertere nye tilmeldinger om til kunder.

Udfordringen

Efter at have afsluttet projektet omkring de automatiske e-mails, henvendte Ackermann Kommunikation sig til Sitpack med en idé om en efterårssalgskampagne, som havde til formål at konvertere allerede eksisterende tilmeldte om til kunder samt tiltrække og konvertere nye website besøgende om. Sitpack, som andre startups i vækst, havde et klart ønske om at vækste omsætningen og valgte derfor at tage imod buddet omkring en efterårskampagne med udgangspunkt i email markedsføring. I forbindelse med udarbejdelsen af strategien for kampagnen, stillede Ackermann Kommunikation sig selv følgende spørgsmål:

Hvordan kan nuværende email subscribers aktiveres?
Hvordan kan der i forbindelse med kampagnen blive tiltrukket nye email subscribers?

Løsningen

Ackermann Kommunikation udarbejdede en kampagneplan for Sitpack, hvor lanceringsdato for kampagnen var d. 1 september. I dagene op til lanceringen blev en email pop-up aktiveret på Sitpacks website

I forbindelse med at Ackermann Kommunikation opsatte førnævnte popup til tiltrækning af nye email subscribers, aktiverede Sitpack ligeledes annoncekampagner på bl.a. Facebook, hvis formål var at drive yderligere trafik ind på websitet.

Herefter blev der opsat en automatisk e-mail, som alle nye subscribers modtog, med besked om at kampagnen ville starte 1. september. Udover at nye subscribers automatisk blev informeret om kampagnens start, blev eksisterende subscribers ligeledes aktiveret via en kampagne e-mail i dagene op til lanceringen.

skaermbillede-2016-10-15-kl-22-33-38Øverste del af en af kampagne e-mailene

Efter lanceringen af kampagnen, blev pop-up’en ændret til at man kunne skrive sig op og modtage “Autumn Offer”. Dermed blev den automatiske e-mail også ændret:

popup_sitpack

Efter kampagnen blev der opsat og udsendt kampagne e-mails på ugentlig basis til de af subscriberne som ikke havde gennemført et køb. De opfølgende e-mails indhold var baseret på:

Urgency: hvor mange dage der var tilbage inden kampagnen sluttede.

Social proof: hvor mange der indtil nu har købt.

Brugssituationer: hvordan kan man bruge Sitpack’en.

Unique Selling Points: World wide shipping og friend referral-programmet.

– Selve tilbuddet.

I forbindelse med afslutningen på kampagnen blev der sendt to kampagne e-mails ud, med fokus på at kampagnen ville slutte inden for henholdsvis 24 og 12 timer.

Det som Ackermann Kommunikation har leveret er et fantastisk eksempel på effektiv email marketing.  Med den rette strategi og udførelse kan der opnås rigtig fine resultater. Ackermann Kommunikation hjælper dig med at opnå disse resultater.

mikael
Mikael Varle,
CFO hos Sitpack ApS

 

Resultat

Den samlede subscriber base blev op til lanceringsdatoen udvidet med 6 %, og der blev under hele kampagnen udsendt ni kampagne emails, og opsat to automatiske e-mails. Kampagnen varede som beskrevet en måned og i kampagneperioden leverede Ackermann Kommunikation en samlet 15x ROI. I alt stod kampagnen for næsten 40 % af den samlede omsætning på Sitpacks webshop i perioden.

Kurset er nu tilføjet til kurven ✓
Vi viderestiller dig nu til kurven... Loading...
Din henvendelse er nu sendt ✓
Vi viderestiller dig...
Loading...