Hvad er customer journey?

Customer journey map (CJM), som på dansk ofte refereres til som kunderejse eller købsrejse, er de trin, som en kunde går igennem fra første gang, at de møder jeres virksomhed til, at de stopper med at være kunde hos jer. Det er således muligt at kortlægge denne rejse gennem alle de touchpoints, som I har med jeres kunder – og dermed prioritere dem i den rigtige rækkefølge.

For at få styr på kundeoplevelsen er det derfor essentielt, at der er udformet et customer journey map. Et sådan map består af en række af opsatte triggers, handlinger og betingelser. Ved at designe og opsætte en fuldkomment customer journey kan I opnå fuld kontrol over jeres købere i hele processen – inklusive beslutningen om at trykke “køb”.

 

Kortlæg jeres kunders rejse

Med customer journey får I en kraftfuld mulighed for at visualisere hele kunderejsen. På den måde får I et unikt indblik i marketing såvel som sales funnels, hvilket giver jer mulighed for at optimere og forbedre brugeroplevelsen på hvert enkelt af jeres touchpoints.

På den måde kan I undgå en række af faldgruber, mens I samtidig skaber en række af nye marketing muligheder for jeres virksomheds samlede marketing og salg.

I kan på den måde få et bedre indblik i og forståelse for de udfordringer, som I møder. Det kan eksempelvis være manglende kendskab, værdier, produkt, produktpris, købsoplevelse, service eller gensalg. Touchpoints sat op i et customer journey map kan således være med til at definere jeres største udfordringer.

Design den optimale, mest effektive og attraktive kunderejse med customer journey

En virksomhed har ofte mange digitale touchpoints (kontaktpunkter), og det opsætter en række af krav for jer på tværs af jeres kanaler og platforme. Èn ting er nemlig at kende dem, en anden ting er at orkestrere dem, således at de tilsammen giver brugeren den bedste oplevelse af jeres virksomhed. Ved at opsætte et customer journey map kan I designe og sammensætte den mest effektive og attraktive kunderejse, der i sidste ende giver resultater på bundlinjen.

Customer journey bør være en del af jeres samlede marketing automation, således at I kan fokusere på andre relevante opgaver, mens processen foregår automatisk. Og det kan vi hjælpe jer med at sætte op.

Optimer jeres forretning med et customer journey map

I kan optimere jeres forretning betydeligt med et customer journey map, som kan give jer overblik over den samlede oplevelse, som en kunde har med jeres virksomhed, brand eller organisation. Med kortlægningen får I mulighed for at visualisere, hvornår en given kunde gør hvad.

Har I mange brugerflader, kan det være relevant at indhente en vis mængde af kvalitative såvel som kvantitative data. På den måde skabes et repræsentativt billede af kundeoplevelsen såvel som brugerens interaktioner med jeres virksomhed. Customer journey map er kundecentrisk og datadrevet marketing, der giver resultater, når I som virksomhed forstår at udnytte det.

Vi har mange års erfaring med permission marketing, og derfor ved vi, hvad der skal til for at jeres virksomhed får mest muligt ud af jeres customer journey map. Vi designer derfor et CJM i et forståeligt design, der gør, at alle i jeres virksomhed kan bruge kortet til at optimere jeres egne touchpoints med brugerne.

Muligheder for jer med customer journey

  • Optimer kommunikation og marketingtaktik
  • Opbyg loyale kunder
  • Giv en bedre kundeoplevelse
  • Få større kontrol over kundernes beslutningsproces
  • Få større indblik i jeres udfordringer – og hvordan I løser dem

Sådan arbejder vi med customer journey

Strategi og analyse

Indledningsvis udfører vi en dybdegående analyse af jeres virksomhed, jeres indsamlede data og samlede permission marketingmix. I samarbejde med jer opsætter vi en strategi for jeres customer journey map, der giver bedst mening for jer og jeres forretning. Alt efter jeres virksomhed vil det være forskelligt, hvilke skridt vi tager i processen for at nå dertil, hvor I ender med et velfungerende CJM, der giver jer den nødvendige indsigt i kundeoplevelsen.

Implementering

Med udgangspunkt i vores analyse og deraf fremlagte strategi er næste skridt selve implementeringen. Alt efter hvilken løsning, som vi er kommet frem til sammen med jer, er det forskelligt, hvordan vi griber det an. Her spiller en lang række af faktorer ind. I er altid velkomne til at kontakte os, hvis I ønsker eksempler fra konkrete cases og så videre. Det tager mindre end et minut at udfylde vores kontaktformular, og så vender vi tilbage til jer så snart, at vi kan.

Overvågning og optimering

Når først vi har opsat et velfungerende CJM, er det helt essentielt, at vi løbende behandler de data, som vi indsamler, i samme forbindelse. På den måde kan vi løbende optimere jeres e-mail marketing såvel som jeres kunderejse og kundeoplevelse, således at I får de bedste rammer for at skabe vækst.

Lad os tage en uforpligtende samtale om customer journey

Kontakt os og lad os sammen tage en uforpligtende dialog.

Vi har løst opgaver for en lang række virksomheder

FAQ

  • Hvilke programmer bruger I?
    Hvilke programmer, som vi ender med at bruge i opsætningen af jeres customer journey, vil variere. Vi skræddersyer alle vores løsninger, og derfor kan der være forskel fra virksomhed til virksomhed. Nogle af de programmer, som vi anvender, tæller blandt andet ActiveCampaign, Mailchimp, Autopilot og Klaviyo.
  • Kan vi bruge jer som eksterne konsulenter?
    Ja, vi fungerer gerne som sparringspartnere eller som et par friske øjne på jeres nuværende customer journey map.
  • Hvad koster det?
    Det kommer an på en række af faktorer, og derfor kan vi ikke give nogen eksakt pris – det kræver, at vi har kendskab til jeres virksomhed, behov og ønsker. I er dog altid velkomne til at kontakte os for et uforpligtende tilbud. I kan ringe til os eller udfylde kontaktformularen her på siden – så vender vi tilbage til jer så snart, at vi kan.
  • Hvad sker der, hvis vi gerne vil fortsætte selv?
    Det arbejde, vi udfører for jer, har I 100 procent retten til. Det betyder, at I sagtens kan fortsætte selv efter, at vores samarbejde er ophørt. I er altid velkomne til at hive fat i os igen, hvis I støder ind i problemer eller har brug for hjælp til jeres CJM.
  • Kan I lægge en strategi, som vi selv eksekverer på?
    Hvor meget, som vi skal have fingrene i jorden, er helt op til jer. Hvis I foretrækker selv at eksekvere på en strategi, som vi lægger for jer, er det helt op til jer. Vi finder sammen frem til den løsning, der giver bedst mening for netop jeres virksomhed.

Skal vi hjælpe jer med at skabe vækst i jeres virksomhed med et customer journey map?

Vi er eksperter i det, vi laver. Vi har allerede hjulpet en lang række af virksomheder med at forbedre deres permission marketing såvel som deres online profil – og vi kan også hjælpe jer. Vi matcher jer med en specialist inden for feltet, som i samarbejde med jer finder den bedste løsning. På den måde sætter vi de optimale rammer for, at I kan skabe vækst i virksomheden med et customer journey map.

Vil I gerne høre mere om, hvad vi kan gøre for jeres virksomhed? I er altid velkomne til at kontakte os for en uforpligtende snak. Det kan I gøre ved at udfylde vores kontaktformular, som I finder her på siden – så vender vi tilbage til jer inden for 24 timer. I kan også kontakte os telefonisk.

Teis Boysen
Head of Client Service
T: +45 25 94 82 63 / M: teis@ackermannkommunikation.dk

Skal vi tage en dialog om jeres udfordringer?

Kontakt os og lad os sammen tage en uforpligtende dialog.

Kurset er nu tilføjet til kurven ✓
Vi viderestiller dig nu til kurven... Loading...
Din henvendelse er nu sendt ✓
Vi viderestiller dig...
Loading...