Automatiske e-mailserier

Udsendelse af automatiske e-mails er mere udbredt end nogensinde før, og er det mon en tilfældighed? Det er ingenlunde en tilfældighed, at automatisering af e-mail marketing er blevet så udbredt, som det er tilfældet i vores moderne tid.

Du kan som repræsentant for en virksomhed opnå mange fordele ved at automatisere din e-mail marketing – fordele som du ikke må glip af. Vi er ikke blot eksperter i opsætning af kampagne e-mails, men også i opsætning af automatiske e-mails, som er en ydelse, som flere og flere af vores kunder efterspørger.

Vind stort ved at sætte dine e-mails på autopilot

Du kan så at sige sætte dine e-mails på autopilot, hvis du automatiserer dine e-mails. Det bliver nemmere og nemmere at automatisere e-mail marketing, så det er også en strategi, som du bør prøve kræfter med i din online forretning.

Du er klar over, at du kan vinde stort ved at automatisere dine e-mails, men hvad kan du mere konkret opnå? Det vil vi gerne fortælle dig mere om herunder:

  1. Der er tid at spare – Automatisering og tidsbesparelse er som regel to begreber, som går hånd i hånd. Der er nemlig meget tid at spare, hvis man formår at automatisere hele eller dele af sin e-mail marketing. De automatiske e-mails skal kun sættes op én gang, men de kan naturligvis justeres og optimeres løbende.
  1. Du kan målrette din markedsføring – Personaliseret indhold til den rigtige målgruppe på det rigtige tidspunkt er også noget af det, du kan opnå med automatiske e-mails. Målrettet markedsføring er effektivt, fordi der bliver taget hensyn til modtagerens interesser og adfærd.
  1. Du kan øge salget og omsætningen – Du har ved at arbejde med automatiske e-mails rig mulighed for at fastholde interessen hos dine kunder, hvilket vil have en positiv indvirkning på både salget, omsætningen og væksten i din virksomhed.
  1. Du kan profitere din e-mailliste optimalt – Det kan være både tidskrævende og dyrt at opbygge en lang e-mailliste, hvorfor det er vigtigt, at du forstår at profitere din e-mailliste optimalt. Det kan du med fordel gøre med automatiske e-mails.

Eksempler på automatiske e-mails

Du er nu bekendt med, at automatiske e-mails kan gavne din virksomhed på mange fronter, men hvordan fungerer automatiske e-mails i praksis? Du vil nedenfor få en håndfuld eksempler på, hvornår det kan give mening at automatisere e-mails:

  • Automatisk e-mail, når modtageren har gennemført et køb
  • Automatisk e-mail, når modtageren ikke har handlet i en længere periode
  • Automatisk e-mail, når modtageren tilmelder sig nyhedsbrevet
  • Automatisk e-mail, når modtageren har fødselsdag
  • Automatisk e-mail, når modtageren har lagt varer i kurven uden at gennemføre købet

Der er også mange andre eksempler på automatiske e-mails. Du har mulighed for at downloade vores gratis bog om emnet, hvis du interesserer dig for automatisering af e-mails. Det kan du læse mere om her.

Hele pointen med at sætte en automatisk e-mail op er, at denne e-mail skal sendes ud hver gang, en modtager gennemfører en bestemt handling. Handlingen kunne f.eks. bestå i, at modtageren gennemfører et køb eller ikke har handlet i en længere periode.

Denne type af e-mails skiller sig ud fra kampagne e-mails, som bliver udtænkt, produceret og udsendt på én og samme gang. Du kan opsætte et væld af forskellige automatiske e-mails, hvis du blot har kreativiteten med dig.

Hvem skal arbejde med automatisering af e-mails?

Du er med garanti interesseret i at vide, om du og din virksomhed kan få gavn af at opsætte automatiske e-mails. Det korte svar er, at din virksomhed helt sikkert vil kunne drage nytte af denne strategi, som fungerer for langt størstedelen af alle virksomheder. Driver du en online forretning eller sidder du med ansvaret for e-mail marketing i en større eller mindre virksomhed, så skal du arbejde med automatisering af e-mails.

Det er fordelagtigt at arbejde med opsætning af både kampagne e-mails og automatiske e-mails, hvis man er overbevist om, at e-mail marketing er en effektiv markedsføringsform. Det er meget forskelligt, hvor mange og hvilke automatiske e-mails, som bliver brugt i danske virksomheder. Vores fornemmeste opgave er at finde ud af, hvilke e-mails der vil give mening at automatisere i netop din forretning.

Grundig analyse og vurdering af resultater

Ackermann Kommunikation har mange års erfaring med at opsætte automatiske e-mails, som aktiverer modtagerne og skaber salg. Vi planlægger, skriver og udsender nyhedsbreve, men vores arbejde stopper ikke der. Vi sørger nemlig også for at udføre en grundig analyse og vurdering af de opsatte e-mails. Den udarbejdede analyse og vurdering deles med dig, så du får et overblik over, hvad vi helt konkret bidrager med.

Indleder du et samarbejde med os, vil du få tildelt en dygtig og serviceminded konsulent, så du altid ved, hvor du skal henvende dig. Vi spiller altid med åbne kort, da vi kan stå hundrede procent inden for det arbejde, som vi udfører for vores kunder. Det betyder også, at du til hver en tid kan bede om at få indsigt i de seneste resultater.

Udarbejdelse af flotte og indbydende e-mails

Ackermann Kommunikation er dygtige til at udarbejde flotte og indbydende e-mails, som dine modtagere åbner og læser med stor interesse. Vi sørger på forhånd for at gennemgå alle mulighederne for dig, så vi i fællesskab kan finde en løsning, som begge parter finder fornuftig.

Vi præsenterer dig gerne for konkrete eksempler på automatiske e-mails, som vi tidligere har opsat for vores kunder. Du kan således få et dybere kendskab til vores kompetencer inden for tekstproduktion og grafisk design, som er vigtige elementer i arbejdet med e-mail marketing.

Du kan som virksomhedsejer læne dig tilbage og glæde dig over, at dit salg og din omsætning udvikler sig i en positiv retning. Det hjælper vi dig nemlig med, så du kan sove trygt og godt om natten uden at bekymre dig for, hvordan du skal effektivisere din e-mail marketing.

Få kompetent hjælp til at automatisere din e-mail marketing

Du ved måske, at det er hensigtsmæssigt at automatisere din e-mail marketing, men hvis du ikke ved, hvordan du skal gribe det an, så kommer du måske aldrig videre. Du kan dog ånde lettet op ved tanken om, at du kan få kompetent hjælp til at eksekvere nogle af de idéer, du endnu ikke har fået ført ud af livet.

Ackermann Kommunikation kan med stolthed vise flere konkrete cases frem. Du får en kort introduktion til nogle af disse cases herunder:

Problemstilling: Salg i forbindelse med SOUNDBOKS’ Kickstarter
Resultat: 53 % af det samlede salg via email marketing

“SOUNDBOKS er et dansk start-up stiftet af de tre gymnasievenner Christoffer, Hjalte og Jesper, der producerer rustikke højtalere. Virksomheden blev stiftet i 2014, og efter at have testet konceptet med en mindre produktion af højtalere til Roskilde Festival, er det gået stærkt. I de efterfølgende måneder og år har produktionen nemlig taget fart…”

Løste opgaver: Total drift af samlede e-mailmarketing aktiviteter
Resultat: 700 % ROI på automatiske nyhedsbreve

“Trendday er en dansk webshop der sælger tøj til kvinder, hovedsageligt i alderen 16-29. Webshoppen drives af iværksætter-parret Kasper Pedersen og Camilla Krøyer, som startede forretningen op i begyndelsen af 2015…”

Der er allerede mange virksomheder, som har nydt godt af vores kompetencer inden for e-mail marketing, og det skal du også have mulighed for. Der er ingen virksomheder, som hverken er for store eller for små, da alle virksomheder fortjener en professionel samarbejdspartner.

Det tager under et minut at indhente et uforpligtende tilbud på vores ydelser inden for e-mail marketing, da du blot skal udfylde vores formular med dit navn, e-mail-adresse og telefonnummer.

Skal vi hjælp dig med at få gang i din e-mail marketing?

Kontakt os for et uforpligtende tilbud

Kurset er nu tilføjet til kurven ✓
Vi viderestiller dig nu til kurven... Loading...
Din henvendelse er nu sendt ✓
Vi viderestiller dig...
Loading...