E-mail marketing for webshops

I dag er der stort set ingen webshops, som ikke arbejder med e-mail marketing. Driver du webshop, bør du også udforske nogle af de mange fantastiske muligheder, som e-mail marketing nu engang byder på.

Det er en selvfølge at bruge tid og ressourcer på online markedsføring, og det vil i den anledning være svært at komme uden om markedsføring via e-mail. Den ene markedsføringsmetode udelukker ikke nødvendigvis den anden, så du skal også have mulighed for at sælge mere i din webshop via e-mail marketing.

Vi har hjulpet mere end +200 webshops

Vi hjælper hver eneste dag webshops – store som små – med at drive mere kendskab, mere trafik, flere konverteringer og dermed højere omsætning via e-mail markedsføring.

Hvad kan e-mail marketing gøre for din webshop?

Det er helt sikkert ikke gået din næse forbi, at mange webshopejere vælger at sætte deres lid til e-mail marketing, men hvad kan denne markedsføringsmetode gøre for webshops? Det vil vi forsøge at give dig et indblik i, så du nemmere kan vurdere, om det er noget, som kan gavne din online forretning:

✅ Mersalg – Du kan med e-mail marketing skabe mersalg og sørge for, at dine kunder handler på din webshop igen og igen. Har du f.eks. solgt en computer til en kunde, så er det sandsynligt, at kunden også kunne være interesseret i at købe diverse computertilbehør som computermus, høretelefoner, computertastatur m.v.

✅ Forbedret bundlinje – En forbedret bundlinje er sød musik i ørerne på enhver webshopejer, for hvem ønsker ikke at skabe bedre økonomiske resultater? E-mail marketing er en effektiv og billig form for markedsføring, som vil kunne pynte gevaldigt på din bundlinje.

✅ Lave omkostninger – Det er billigt (og kan endda være gratis) at arbejde med denne form for markedsføring, da der som regel kun vil være ganske få og lave omkostninger. Hyrer du et bureau til at varetage din markedsføring, så vil der selvfølgelig være omkostninger hertil, men pengene er i de fleste tilfælde givet godt ud. Grundet de lave omkostninger er e-mail marketing også særlig egnet til nystartede webshops.

✅ Vedvarende kunderelationer – Det er enormt værdifuldt at opbygge vedvarende kunderelationer, hvorfor det er værd at sætte fokus på dette i enhver virksomhed. Sørger du løbende for at levere indhold, tilbud og nyheder til dine kunder, så vil det være med til at skabe stærke kunderelationer. Det kan i praksis betyde, at dine kunder vil være tilbøjelige til at handle på din webshop en anden gang i stedet for at handle på en konkurrerende webshop.

Vi har erfaring med dit webshop-system

Fordi vi har arbejdet med webshops i alle størrelser, har vi ligeledes erfaring med en lang række webshop-systemer og de forskellige muligheder, som disse giver. Samtidig har vi arbejdet med e-mail marketing i forbindelse med selvbyggede webshop-systemer.

Det er vigtigt at have en forståelse for de forskellige webshop-systemer, da integrationen mellem webshop-systemet og email marketingprogrammet er afgørende for den data, som der er til rådighed i email marketingprogrammet til brug ved segmentering.

… og mange flere inklusiv selvbyggede webshop-systemer

Salg af højtalere for 841.000 kr via e-mail

SOUNDBOKS, en dansk højtalerproducent, lancerede dens nye højtaler i 2016 via en crowdfunding kampagne, hvor interesserede købere kunne bestille højtaleren. SOUNDBOKS genererede leads via både Facebook og virksomhedens website.

Herefter blev der eksekveret på en segmenteret kampagne e-mailstrategi, hvor der blev sendt kampagne e-mails til mere end fire forskellige markeder, samt et automatisk e-mail marketing setup, som automatisk opvarmede og konverterede de indsamlede leads.

I alt blev der solgt højtalere for 5.100.000 DKK. E-mail som kanal repræsenterede 16,5 % af den totale omsætning, hvilket svarer til 841.500 kr DKK.

16,5 %

Af den totale omsætning kom via e-mail

841.500 DKK

Omsætning via e-mails

+14.000

Subscribers

Løfter andre kanaler

E-mail marketing kan rent faktisk også være med til at løfte andre kanaler. Du kan indsamle leads fra Facebook Lead Ads, ligesom du kan konvertere trafik fra Google Adwords.

Det er med udgangspunkt i ovenstående alfa omega, at du formår at skabe en rød tråd gennem din digitale markedsføring, da de forskellige markedsføringsformer sagtens kan kombineres på kryds og tværs.

Segmentering af subscribers

E-mail marketing handler ikke blot om at indsamle så mange e-mailadresser som overhovedet muligt, da du også skal sørge for at konvertere dine abonnenter til kunder. Det kan du gøre ved at arbejde med effektiv segmentering.

Du kan segmentere dine modtagere efter mange forskellige kriterier, så det er stort set kun fantasien, der sætter grænser for mulighederne. Hvad angår segmentering, kan du bl.a. tage udgangspunkt i følgende kriterier:

  • Kundetype (tilbagevendende kunde eller ny kunde)
  • Interesser
  • Geografiske oplysninger (by, kommune mv.)
  • Demografiske oplysninger (alder, køn, indkomst mv.)
  • Ecommerce data (hvor meget der er købt for, hvad der er købt mv.)

Inddeler du dine modtagere i forskellige segmenter, så kan du nemmere udsende tilbud og nyheder, som er interessante for de enkelte segmenter. Det vil med al sandsynlighed føre til højere klikrate og højere omsætning, hvorfor segmenteringsarbejdet er meget nyttigt.

Automatisering af e-mails

Automatisering af e-mails er en ressourcebesparende strategi, som kan føre til øget salg og omsætning. Det er i særlig høj grad webshops, der arbejder med udsendelse af automatiske e-mails. Du kan f.eks. opsætte dine kampagner således, at der bliver udsendt en automatisk e-mail, når modtageren har gennemført et køb, har tilmeldt sig nyhedsbrevet eller har lagt en
vare i indkøbskurven uden at have gennemført købet.

– Find flere eksempler her

Kampagne e-mails

Kampagne e-mails er også en vigtig gren inden for e-mail marketing, som webshops såvel som andre virksomheder kan gøre klogt i at arbejde med. Det er med gennemarbejdede og målrettede e-mail kampagner muligt at skabe gunstige resultater. Det kræver dog en større indsats at opsætte kampagne e-mails, hvorfor denne arbejdsopgave ofte bliver outsourcet.

– Læs mere om kampagne e-mails her

Vil du høre, hvordan vi kan hjælpe med at drive bedre e-mail marketing?

Ackermann Kommunikation kan hjælpe med at drive bedre e-mail marketing, så hvis du drømmer om øget trafik og øget omsætning, kan du med fordel kontakte os. Alle kan arbejde med e-mail marketing, men hvis der skal skabes værdifulde resultater, vil det være nødvendigt at alliere sig med eksperter. Vores team består netop af eksperter, som brænder for deres arbejde.

Vi ser frem til at høre fra dig.

Der er allerede mange virksomheder, som har nydt godt af vores kompetencer inden for e-mail marketing, og det skal du også have mulighed for. Der er ingen virksomheder, som hverken er for store eller for små, da alle virksomheder fortjener en professionel samarbejdspartner.

Det tager under et minut at indhente et uforpligtende tilbud på vores ydelser inden for e-mail marketing, da du blot skal udfylde vores formular med dit navn, e-mail-adresse og telefonnummer.

Skal vi hjælp dig med at få gang i din e-mail marketing?

Kontakt os for et uforpligtende tilbud

Kurset er nu tilføjet til kurven ✓
Vi viderestiller dig nu til kurven... Loading...
Din henvendelse er nu sendt ✓
Vi viderestiller dig...
Loading...