Optimering og drift af din e-mail marketing

Optimering af din e-mail marketing

Lad os optimere din e-mail marketingaktivitet og se din omsætning vokse

Hvis e-mail marketing over tid fortsat skal være en vigtig online marketingkanal for din virksomhed, er det vigtigt, at du anskuer arbejdet med e-mail marketing som løbende. Det skyldes primært, at din base af subscribers løbende udvikler sig. Dermed vil den data, som du har tilgængelig løbende give nye indsigter, som kan bruges til at forbedre både kampagne e-mails og automatiske e-mails.

Samtidig er det vigtigt at du løbende også fokuserer på hvordan du skaffer nye subscribers, hvilken kvalitet disse har samt personliggørelse af din e-mail marketing.

Alle disse fokusområder er områder, som vi hos Ackermann Kommunikation dagligt arbejder med når vi hjælper vores mange kunder. Hver gang vi skal optimere og drive e-mail marketing, tager vi udgangspunkt i den enkelte virksomhed og den enkelte virksomheds e-mail marketing setup og lægger derefter en handlingsplan for hvorledes optimeringen og driften skal foregå over de næste 3-6 måneder og med hvilke resultater for øje.

Vi kan optimere din e-mail marketing på følgende områder

 

✅ Optimering af automatiske e-mails

Dine automatiske e-mails er en essentiel del af din virksomheds e-mail marketing. Det er de marketing e-mails, som løbende kan få opvarmet dine subscribers, få dine kunder til at købe igen, vinde tabte kunder tilbage og meget andet. De sendes ud til den enkelte subscriber, når det er relevant for subscriberen. Dermed højnes relevansen, hvilket betyder at dine subscribers vil elske at åbne dem.

Det er dog vigtigt, at du løbende sørger for at optimere dine automatiske e-mails. Det skal du gøre med henblik på at sikre, at dine automatiske e-mails bliver tilpasset den data, som du får ind, således at e-mailenes performance (antallet af åbninger, antallet af kliks og antallet af konverteringer) hele tiden er i top.

Hos Ackermann Kommunikation har vi udviklet metoder for at optimere automatiske e-mails, så du er sikret top performance og løbende overvågning af dine automatiske e-mails. Metoderne er tilegnet ethvert e-mail marketing setup – uanset størrelse.

 

✅ Drift af kampagne e-mails

Kampagne e-mails til dine subscribers er en vigtig bestanddel af dit e-mail marketing setup, da du med denne type e-mails kan promovere alt fra produktnyheder, nye features, tilbud og meget andet. Alt dette kan du promovere over for dine subscribers og på den måde drive trafik til din webshop, platform eller applikation.

Kampagne e-mails er dog ikke blot e-mails, som du sætter op og sender ud til hele din subscriberbase. Det kræver en gennemtænkt strategi, en god forståelse for content, splittesting og udsendelsestidspunkter samt en velsegmenteret subscriberbase for at få det maksimale ud af dine kampagne e-mails.

Ackermann Kommunikation varetager driften af en lang række virksomheders kampagne e-mails. Dermed agerer vi som den eksterne e-mail marketingafdeling, som er i løbende dialog med kunden om strategi såvel som eksekvering.

 

✅ Personliggørelse af e-mail indhold

For at optimere din e-mail marketing er personliggørelse – eller personalization – af dine e- mails en vigtig bestanddel. Det betyder, at den enkelte e-mail som sendes ud tilpasses den enkelte modtager. Dermed højnes relevansen, og den enkelte modtager vil opleve større glæde, når han / hun modtager dine e-mails. Det vil medføre, at modtageren er mere tilbøjelig til at åbne, klikke og konvertere på baggrund af dine e-mails.

Ackermann Kommunikation er ikke blot specialister i e-mail marketing, men også specialister i hvordan dine e-mail marketingaktiviteter kan optimeres gennem personliggørelse af både kampagne og automatiske e-mails.

 

✅ Flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev

For at hele din e-mail marketingkanal kan fungere, så er en løbende tilstrømning af nye subscribers vigtig. Hele din e-mail marketingtragt er afhængig af, at der i toppen af din tragt løbende tilføjes nye subscribers. Hvis der ikke tilføjes nye subscribers, vil din onboarding / velkomstserie ikke blive udsendt, ligesom du overordnet set vil gå glip af omsætning fra nye kunder – vel at bemærke kunder som kan modnes til at blive tilbagevendende og loyale kunder.

Der er forskellige metoder, som kan bruges til at drive flere tilmeldinger til din virksomheds nyhedsbrevsliste. Vi anbefaler oftest vores kunder at sammensætte et mix af forskellige kanaler til generering af nye subscribers. Af on-site leadgenereringsmuligheder findes der bl.a. popups, som kan generere subscribers via lovning om alt fra e-bøger til gavekort.

De fleste popups kan også indstilles til at fungere som exit popups, der viser sig, når den besøgende er på vej væk fra siden. Af off-site aktiviteter har et bredt udsnit af vores kunder opnået gode resultater med Facebook annonceringstypen – Facebook Lead Ads – samt leadgenereringsværktøjet -Scratcher.io – som er et gamifications-værktøj til leadgenerering.

Vi er premium partnere med Scratcher.io og kan derfor hjælpe dig godt i gang med din første leadgenereringskampagne.

 

✅ Løbende scanning og validering af subscribers

I forlængelse af den løbende tilstrømning af nye subscribers, er det vigtigt, at der bliver holdt øje med kvaliteten af disse. Det er ganske normalt, at virksomheder udelukkende holder øje med deres nye subscribers ud fra kriterier som konverteringsraten på deres websites popup (dvs. hvor stor en procentsats af dem, som har set popup’en bliver til subscribers) eller prisen pr. tilmelding via Facebook Lead Ads.

Hos Ackermann Kommunikation hjælper vi vores kunder med at forstå værdien af deres subscribers. Derfor tilbyder vi løbende scanning og validering af nye subscribers gennem et gennemtestet software, som fortæller om den forventede performance, før der overhovedet bliver sendt en e-mail. Det betyder, at dårlige subscribers – som kan komme til at skade din fremtidige performance – vil blive fjernet.

Derudover leverer vi også løbende rapporter på indtjeningen pr. subscriber fra den enkelte kilde, således at du kan se, hvilke af de forskellige kilder (f.eks. popup, Facebook Lead Ads osv.) der genererer flest tilmeldinger og konverteringer.

Dem driver og optimerer vi e-mail marketing for

Vi har fornøjelsen af at hjælpe store som små danske og internationale virksomheder med at få endnu mere ud af deres e-mail marketingaktiviteter. Vi varetager en bred vifte af e-mail marketingaktiviteter. Det omfatter bl.a. optimering af automatiske e-mails, drift af kampagne e-mails og scanning og validering af nye subscribers.

… og mange, mange flere. Se et udvalg af alle vores referencer og cases her

Hvad vores kunder har at sige om os og vores arbejde

Ackermann har sat et gevaldigt skub i vores email-markedsføring. Deres helt unikke engagement og positive tilgang på alle opgaver er enestående, og har givet os ro på, da de meget professionelt har overtaget hele vores email-strategi.

Og energiniveauet hos Ackermann er i en klasse for sig selv, vi bliver helt forpustet af deres arbejdsiver og drive efter at skabe de bedste resultater for os.

Jane

Ejer, Legeakademiet.dk

Er du klar til at sætte turbo på optimeringen af din e-mail marketing?

Er du interesseret i en uforpligtende dialog om hvordan vi kan hjælpe dig med at få mere ud af din e-mail marketing gennem optimering af udvalgte indsatsområder? Udfyld formularen og så ringer vi dig op.

Kurset er nu tilføjet til kurven ✓
Vi viderestiller dig nu til kurven... Loading...
Din henvendelse er nu sendt ✓
Vi viderestiller dig...
Loading...