E-mail personalization

E-mail personalization kan gribes an på mange forskellige måder. Hvad enten du arbejder med personalisering på den ene eller anden måde, har du rig mulighed for at optimere dit arbejde med e-mail marketing. Der er vel at bemærke tale om et effektivt redskab, som er interessant for alle, som driver webshop eller anden form for internetbaseret virksomhed.

Hvad er personalization?

Personalization – eller oversat til dansk personalisering – handler i grove træk om at personliggøre e-mails. Det går altså ud på at målrette e-mail kampagner til den enkelte modtager med udgangspunkt i personlige data. Personalization er et vidt begreb, da der findes mange forskellige former for personalization. Det er ikke desto mindre vigtigt at forstå, at det kan være yderst gunstigt at personliggøre e-mails, da det kan have en positiv indvirkning på både åbningsrate, omsætning m.v. Der er gennem tiden blevet lavet mange undersøgelser om dette emne, og der kan på baggrund af de undersøgelser ikke længere herske nogen tvivl om, hvorvidt det kan betale sig at arbejde med e-mail personalization. Der vil naturligvis være visse begrænsninger i forhold til, hvor meget man kan personliggøre e-mail kampagner, da du af naturlige årsager ikke ved alt om dine abonnenter.

Hvorfor bør du arbejde med e-mail personalization?

Du er allerede blevet introduceret for, at det på mange måder kan være gunstigt at arbejde med e-mail personalization, men hvad kan du mere konkret forvente? Der er så mange fordele ved at personliggøre e-mail kampagner, at det ville være dumt ikke at give det en chance. Nedenfor gennemgår vi nogle af fordelene:

  • Højere åbningsrate
  • Højere klikrate
  • Øget troværdighed
  • Øget omsætning

Det er tidligere blevet bevist, at e-mails med personaliserede emnelinjer byder på en væsentlig højere åbningsrate end e-mails med generelle emnelinjer – hele 26 % højere åbningsrate. Højere åbningsrate, højere klikrate, øget troværdighed og øget omsætning er blot noget af det, du kan være heldig at opnå, hvis du sørger for at personliggøre dine e-mail kampagner. Dine abonnenter er nemlig mere tilbøjelige til at åbne dine e-mails, hvis du på den ene eller anden måde har sørget for at personliggøre de udsendte e-mails. Det giver nemlig den enkelte abonnent en følelse af, at e-mailen ikke blot er sendt ud til alle abonnenter, men at du derimod har taget højde for personlige interesser.

%

Højere klikrate

%

Mere omsætning

Hvad kan du gøre?

Du kunne indledningsvist læse, at der er mange arbejdsmetoder inden for e-mail personalization, så hvor skal du starte? Det er et yderst relevant spørgsmål, da det netop er vigtigt at lægge en taktik, før man sætter for mange tiltag i gang. Du får herunder nogle konkrete eksempler på, hvordan du kan personliggøre dine e-mails:

  • Fornavn
  • Køn
  • Alder
  • Interesser
  • Produkter (feed)

Det siger sig selv, at du skal have en vis viden om dine abonnenter, hvis du skal kunne arbejde med e-mail personalization. Den mest basale strategi er at adressere modtageren direkte i e-mailen ved at bruge modtagerens fornavn. Det kræver selvfølgelig, at du har indsamlet navne på dine abonnenter.

Du kan med god grund arbejde med listesegmentering, hvor du segmenterer dine abonnenter efter køn, alder, interesser og meget andet. Såfremt en stor del af dine abonnenter er tidligere kunder, kan du også segmentere efter individuelle købsmønstre.

Du kan sågar oprette et segment af VIP kunder, som har brugt mindst 5.000 kr. i din forretning. Når du har oprettet segmentet, kan du nemt sende tilbud og nyheder, som er henvendt til dine mest loyale kunder.

Jo mere du ved om dine abonnenter, desto flere muligheder vil du have for at personliggøre dine e-mails. Det er netop derfor, at det vil være hensigtsmæssigt for dig at indsamle så mange informationer om dine abonnenter som overhovedet muligt.

Eksempler på personliggjorte e-mails

Ackermann Kommunikation har arbejdet med e-mail personalization i adskillige år, hvorfor vi har mulighed for at fremvise en lang række eksempler på, hvordan man kan personliggøre e-mails. Det er som regel en god idé at søge inspiration, men det er samtidig vigtigt at forstå, at der kan være forskel på, hvordan man bør personliggøre e-mails fra virksomhed til virksomhed og fra branche til branche. Det er med andre ord ikke helt uden betydning, om du sælger rejser eller sexlegetøj på nettet, da personaliseringen måske skal gribes an på forskellige måder. Du får herunder nogle eksempler på e-mail personalization:

personalized_case_1
personalized_case_3
personalized_case_2
personalized_case_4

Vil du høre, hvordan vi kan hjælpe med at personliggøre dine e-mails?

Der er mange virksomheder, som har vundet stort på deres arbejde med e-mail personalization, så du kan naturligvis også gøre kunsten efter. Du kan i den anledning overveje at samarbejde med et professionelt bureau, hvis dine egne erfaringer inden for e-mail marketing er meget begrænsede. Ackermann Kommunikation vil gerne fortælle dig meget mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at personliggøre dine e-mails. Det skal nemlig ikke være nogen hemmelighed, at vi er specialister i at skabe personlig kommunikation via e-mail marketing. Skriv blot en mail eller ring ved interesse.

Der er allerede mange virksomheder, som har nydt godt af vores kompetencer inden for e-mail marketing, og det skal du også have mulighed for. Der er ingen virksomheder, som hverken er for store eller for små, da alle virksomheder fortjener en professionel samarbejdspartner.

Det tager under et minut at indhente et uforpligtende tilbud på vores ydelser inden for e-mail marketing, da du blot skal udfylde vores formular med dit navn, e-mail-adresse og telefonnummer.

Vil du høre mere om hvordan vi kan hjælpe med at personliggøre din e-mail marketing?

Kontakt os for et uforpligtende tilbud

Kurset er nu tilføjet til kurven ✓
Vi viderestiller dig nu til kurven... Loading...
Din henvendelse er nu sendt ✓
Vi viderestiller dig...
Loading...