Hvad er lead nurturing?

Lead nurturing er modning af jeres leads. Når snakken falder på lead nurturing, er der tale om en specifik teknik, som bruges til at styrke relationerne til jeres kunder, så de opbygger en tillid til jer – og derfor hurtigere tager beslutningen om at trykke “køb” ved jeres services eller produkter.

Med lead nurturing har vi fokus på at drage ‘omsorg’ for jeres kunder på den del af kunderejsen, hvor et nyt lead har erkendt et behov. Lead nurturing er altså den proces, hvor I med marketing automation opbygger en relationen mellem jeres leads ved blandt andet at hjælpe dem gennem købsrejsen. Det kan gøres på flere forskellige måder, og en af dem er at opbygge e-mail flows specifikt til de nye leads. Formår I at udnytte lead nurturing til fulde, vil I konvertere flere af jeres leads til glade og tilfredse kunder.

Plej jeres leads – og øg konverteringsraten

Leads er ligesom blomster. For at trives og blomstre skal de plejes. Undersøgelser viser, at et lead, altså en potentiel kunde, skal påvirkes mindst syv gange, før det kan regnes for et kvalificeret lead, der er købeklart. Det præcise tal er underordnet, men faktum er, at jo flere gange, som et lead påvirkes, jo mere tilbøjeligt er det til at foretage et køb.

Med lead nuturing kan I pleje jeres leads via eksempelvis opsatte e-mail flows, der giver relevant indhold på de rette tidspunkter. Via relevant indhold leveret på et relevant tidspunkt kan I pleje jeres leads ved at opbygge tillid. På den måde bliver jeres leads hurtigere købeklare, og I får i sidste ende en både højere og hurtigere konverteringsrate.

Fra potentiel kunde til kvalificeret lead

Med lead nurturing kan I sørge for, at I holder jer relevante og aktuelle i potentielle kunders bevidsthed. Men for at gøre det er det vigtigt, at I formår at segmentere jeres leads. På den måde sikrer I, at I sender det rette budskab på det rette tidspunkt i en potentiel kundes købsrejse. Hertil findes der flere forskellige værktøjer, der via en række triggers og opsatte workflows sørger for, at processen foregår automatisk og særligt tilpasset det enkelte lead og dets handlinger.

Send det rette budskab på det rette tidspunkt med Autopilot

Lead nurturing er blandt andet en kernefunktion i marketing automation, og her hos Ackermann Kommunikation bruger vi blandt andet programmet Autopilot. Med lead nurturing kan I pleje og uddanne jeres leads for derved at opbygge en relation med potentielle kunder gennem hele købsrejsen.

Ved hjælp af Autopilot sørges der automatisk for, at der leveres relevant og brugbart indhold til potentielle købere gennem en automatiseret lead nurturing strategi. Strategien hjælper med effektivt at øge konverteringsrater, sætte turbo på kundens købsrejse og dermed effektivt forbedre jeres salg. Og så sker det helt automatisk, så I kan bruge jeres tid på andre relevante opgaver.

Forkort kunderejsen og uddan automatisk kunder til købeklare leads

Med lead nurturing kan I holde kontakten til jeres potentielle kunder gennem hele købsrejsen. På den måde er I med til at sikre, at I er de første, som en potentiel kunde tænker på, når han eller hun er klar til at købe. Via marketing automation og lead nurturing har I således mulighed for at opbygge en relation til jeres leads og derved hjælpe dem (hurtigere) gennem købsrejsen. På den måde kan I bruge lead nurturing som en bro mellem marketing og salg.

Mange virksomheder bruger fejlagtigt størstedelen af deres ressourcer på at indsamle så mange leads og permissions som muligt, men ofte begår de den fejl, at de ikke holder deres leads varme. For et lead er ikke nødvendigvis noget værd for jeres virksomhed – det er til gengæld et kvalificeret lead. I kan derfor udnytte lead nurturing til at varme jeres leads op og dermed uddanne dem til købeklare, varme leads.

Muligheder for jer med lead nurturing

  • Send det rette budskab på det rette tidspunkt
  • Uddan automatisk potentielle kunder til købeklare leads
  • Forkort kunderejsen og skab større salg
  • Plej jeres leads og øg konverteringsraten
  • Rig mulighed for at segmentere
  • Opsæt triggers, der kvalificerer nye leads
  • Send personliggjort indhold ud

Sådan arbejder vi med lead nurturing

Strategi og analyse

Først og fremmest foretager vi en dybdegående analyse af jeres virksomhed. Det omfatter også jeres samlede e-mail marketingmix, herunder nuværende leads. På baggrund heraf lægger vi i samarbejde med jer en strategi for jeres fremtidige lead nurturing og de muligheder, som lead nurturing giver jer. Det kan være som en del af en mere omfattende strategi i forhold til marketing automation, men det kan også være med et skarpere fokus – det kommer an på jeres ønsker og behov samt jeres virksomhed.

Implementering

Med udgangspunkt i den overordnede plan er næste punkt at implementere den fremlagte strategi. Her kan vi vælge mellem en række af forskellige programmer og systemer, herunder Autopilot, men det vil igen afhænge af jeres case, og hvad vi sammen kommer frem til. Som en del af jeres lead nurturing kan det eksempelvis være relevant at inddrage lead scoring, databerigelse og leadgenerering såvel som udvikling og opsætning af kampagne e-mails til diverse segmenter. Ikke én strategi ligner en anden, da hver enkelt virksomhed er forskellig.

Overvågning og optimering

Når først vi har implementeret strategien, er det ikke ensbetydende med, at vores arbejde er slut. For at nå de resultater, som I drømmer om, er det nemlig helt essentielt, at vi tager stilling til og behandler de resultater og data, som vi løbende får. Når vi har søsat projektet, vil vi løbende overvåge og optimere jeres lead nurturing. På den måde sikres de bedste resultater og dermed det største salg. Hos Ackermann Kommunikation tror vi på fuld gennemsigtighed, og vi sørger derfor for løbende at rapportere til jer, således at I er med gennem hele processen.

Lad os tage en uforpligtende samtale om lead nurturing

Kontakt os og lad os sammen tage en uforpligtende dialog.

Vi har løst opgaver for en lang række virksomheder

FAQ

  • Hvilke programmer bruger I?
    Hvilke programmer og systemer, som vi vælger at bruge, afhænger af flere forskellige faktorer, og der er altså ikke nødvendigvis ét program, som er oplagt hver eneste gang. Som udgangspunkt anvender vi blandt andet Autopilot, Klaviyo, ActiveCampaign og Agillic – men igen afhænger det af jeres eksisterende permission marketingmix, jeres behov, virksomhedstype samt hvor omfattende en løsning, vi skal sammensætte for jer.
  • Hvad koster det?
    Vi kan ikke give nogen eksakt pris, da det afhænger af en række af forskellige faktorer. Der vil være forskel på prisen alt efter jeres virksomhed, hvilken opsætning, I ønsker, og hvor omfattende en opgave, der er tale om. I er altid velkomne til at kontakte os enten telefonisk eller via vores kontaktformular – så giver vi gerne et uforpligtende tilbud.
  • Hvem ejer det arbejde, som I udfører?
    I ejer de forskellige konti, der oprettes i forbindelse med opsætning og implementering af lead nuturing. Ligeledes er det jer, der ejer det arbejde, som vi udfører for jer. Vi er blot konsulenter, der søger at give jer den rådgivning, der skal til, for at I opnår de resultater, som I ønsker.
  • Hvad sker der, hvis vi ønsker at fortsætte på egen hånd?
    Hvis I ønsker at fortsætte med at arbejde med lead nurturing efter vores samarbejde er endt, står det jer frit for. I ejer selv det arbejde, som vi udfører, samt diverse profiler. Vi fungerer også gerne som ekstern sparringspartner, hvis I har brug for et par professionelle øjne til at skubbe jer i den rigtige retning.
  • Kan I fungere som en ekstern sparringspartner?
    Vi er eksperter i lead nurturing, og vi fungerer gerne som eksterne sparringspartnere for jer, hvad end I har brug for friske øjne på noget igangværende – eller brug for rådgivning til at få opsat effektiv lead nurturing.

Få hjælp og sparring til lead nurturing af erfarne specialister

Hos Ackermann Kommunikation ved vi, hvordan I får mest muligt ud af jeres permission marketing, og det gør vi fordi, at vi er eksperter i netop dét. Vi arbejder målrettet med jeres e-mail marketing og lead nurturing, så I får mulighed for i stedet at koncentrere jer om det, som I er gode til.

Om I skal have hjælp til at igangsætte tiltag vedrørende lead nurturing, har brug for professionel sparring på jeres nuværende strategi eller et nyt, friskt syn på, hvordan I kan få mest muligt ud af jeres nuværende såvel som kommende leads, kan I kontakte os her.

Teis Boysen
Head of Client Service
T: +45 25 94 82 63 / M: teis@ackermannkommunikation.dk

Skal vi tage en dialog om jeres udfordringer?

Kontakt os og lad os sammen tage en uforpligtende dialog.

Kurset er nu tilføjet til kurven ✓
Vi viderestiller dig nu til kurven... Loading...
Din henvendelse er nu sendt ✓
Vi viderestiller dig...
Loading...