Hvad er marketing automation?

Marketing automation er lig med automatisering af jeres marketingaktiviteter. Metoden er effektiv, når det kommer til at administrere målrettet kommunikation med et stort antal leads. Ved at udnytte marketing automation kan I automatisere en lang række af de ellers tidskrævende processer. På den måde frigives kostbar tid, som I kan bruge på eksempelvis at pleje varme leads og dermed øge jeres salg og omsætning.

Formår I at udnytte marketing automation korrekt, kan I levere det rette budskab på det rette tidspunkt. Og det er noget, der giver resultater på bundlinjen.

 

Saml alle jeres marketingaktiviteter ét sted med marketing automation

Administrering af marketing samt det samlede permission marketingmix er en stor post, som kræver meget tid og mange kræfter. Med marketing automation har I mulighed for at nedsætte nogle af de mange udgifter, der er forbundet hermed. Samtidig får I også adgang til en lang række af funktioner og muligheder, der kan sætte turbo på jeres permission marketingmix.

Marketing automation er en teknologi, som kan administrere alle jeres marketingprocesser samt multifunktionelle kampagner på tværs af kanaler og platforme. Og det bedste af det hele? Det foregår helt automatisk.

Marketing automation – effektiv automatisering af jeres marketingaktiviteter

Ved hjælp af marketing automation har I mulighed for at målrette jeres marketing ved hjælp af automatiserede beskeder på tværs af jeres e-mails, web, sociale medier og posts. Beskeder bliver automatisk sendt ud via et sæt af opstillede instruktioner, som kaldes for workflows.

Workflows kan udarbejdes forskelligt, men fælles for dem er, at formålet med dem er at skabe bedre resultater for den enkelte virksomhed. Hos Ackermann Kommunikation har vi stor erfaring med marketing automation samt udformning af workflows, og vi sørger derfor også for, at disse justeres undervejs, således at I kan opnå de bedste resultater.

Ved at automatisere en række af processer vil I få mere tid til det, som I er gode til. Èn kampagne skal eksempelvis kun opsættes én gang, hvorefter det kører automatisk efter de opsatte workflows. Samtidig betyder det, at der vil ske færre fejl.

Skab sammenhængende kundeoplevelser på tværs af jeres organisation

Ved hjælp af marketing automation har I mulighed for at strømline og forenkle en af jeres ellers mest tidskrævende og komplekse poster. Med marketing automation kan I implementere digitale strategier, uden at I behøver at trykke “send” på hver eneste e-mail, besked, kampagne eller post.

Formår I at udnytte marketing automation, får I ydermere adgang til en række af brugbare funktioner og værktøjer, der kan øge kendskabet til jeres målgruppe – nuværende såvel som kommende subscribers og kunder.

På den måde kan I tilpasse og effektivt målrette jeres permission marketingmix til jeres kunder, således at de modtager det rette budskab på det rette tidspunkt – helt automatisk ved hjælp af en række af opsatte triggers. Det er i sidste ende afgørende for konverteringsraten og dermed det samlede salg.

Når først en kampagne er rullet ud, kan I fokusere på andre opgaver, hvorefter I kan analysere og tilpasse jeres marketingstrategi og -plan på baggrund af de resultater, der er blevet skabt. Det betyder tilmed, at I får mulighed for at skabe en sammenhængende kundeoplevelse på tværs af organisation og platforme.

Muligheder for jer med marketing automation

  • Saml alle jeres marketingaktiviteter ét sted
  • Reducer jeres omkostninger med automatisering
  • Få et integreret værktøj til alt jeres publicering
  • Udnyt værktøjer til leadgenerering og databerigelse
  • Få rig mulighed for at segmentere
  • Optimal brug og administrering af leadscoring
  • Få en unik indsigt i jeres eksisterende kunders adfærd

Sådan arbejder vi med marketing automation

Strategi og analyse

Alle virksomheder er forskellige, og derfor vil der også være en række af faktorer, der spiller ind, når vi søger at lægge en strategi for netop jeres virksomhed. Derfor er vores første opgave at lave en grundig og dybdegående analyse af jeres virksomhed samt jeres nuværende e-mail marketingmix, herunder de programmer og systemer, som I bruger på nuværende tidspunkt. Sammen med eventuelle nuværende data danner det grundlaget for den strategi, som vi lægger for jer.

Implementering

Næste skridt i processen er selve implementeringen. Her vil den forudgående analyse såvel som den opsatte strategi danne grundlaget. Hos Ackermann Kommunikation tror vi på fuld gennemsigtighed over for vores kunder, og derfor sørger vi altid for, at I har det fulde overblik gennem hele processen, som udarbejdes i samarbejde med jer. På den måde rammer vi bedre de resultater, som I drømmer om.

Overvågning og optimering

Vores samarbejde slutter ikke efter selve implementeringen. For os er det vigtigt, at vi løbende overvåger processen, således at vi kan justere jeres marketing automation undervejs. Det sikrer de bedste såvel som de mest holdbare resultater. Vi står derfor for at analysere på jeres resultater, som danner grundlaget for løbende justeringer og forbedringer. Det sikrer, at I får mest muligt ud af jeres marketing automation – og får fat i de leads, som er købeklare (og får konverteret de kolde leads til varme leads).

Lad os tage en uforpligtende samtale om marketing automation

Kontakt os og lad os sammen tage en uforpligtende dialog.

Vi har løst opgaver for en lang række virksomheder

FAQ

  • Hvilke programmer bruger I?
    Det afhænger af en lang række af faktorer, og eftersom alle virksomheder er forskellige, vil den optimale opsætning også variere. Af eksempler, på programmer vi bruger, er Agillic, Autopilot og Klaviyo. Er I nysgerrige på, hvad vi vil anbefale jer, tilbyder vi blandt andet en gratis potentialevurdering, som I kan finde her.
  • Hvad koster det?
    Hvor prisen ender, afhænger igen af jeres virksomhed, jeres ønsker og jeres nuværende setup. Vi kan derfor ikke give nogen eksakt pris på marketing automation. I er dog altid velkomne til at kontakte os for at indhente et uforpligtende tilbud. Det kan I gøre via vores kontaktformular eller telefonisk – så vender vi tilbage til jer hurtigst muligt.
  • Hvem ejer det arbejde, I udfører?
    Det gør I. Vi er konsulenter, og det arbejde, som vi udfører, tilhører jer. Det samme gælder for de eventuelle konti, som I har på diverse systemer, programmer og platforme.
  • Hvad sker der, hvis vi ønsker at fortsætte på egen hånd?
    Hvis I ønsker at fortsætte med vores setup efter, at vores samarbejde slutter, har I rig mulighed for det. Det er 100 procent jer, der ejer eventuelle konti, og det står jer frit for at bygge videre på vores samarbejde.
  • Kan vi bruge jer som en ekstern sparringspartner?
    Vi arbejder professionelt med e-mail marketing, herunder marketing automation, og vores specialister er netop specialister ud i hvert deres felt. Vi fungerer derfor gerne som konsulenter eller sparringspartnere for jer, hvis I har brug for et professionelt indspark og/eller rådgivning.

Hos Ackermann Kommunikation har vi indgående viden om marketing automation – Har I brug for vores ekspertise?

Hos Ackermann Kommunikation er vi en lang række af specialister i e-mail marketing, der besidder indgående viden om marketing automation. Og vi ved, hvordan marketing automation udnyttes bedst muligt i jeres virksomhed. Vi har allerede arbejdet sammen med en bred vifte af både store og små virksomheder – men der er altid plads til flere.

Har I brug for hjælp til opsætning eller eksekvering af jeres marketing automation, er det os, som I skal have fat i. Vi sidder med en masse viden og kompetencer, som I kan udnytte i jeres permission marketing. I er altid velkomne til at kontakte os, når I har brug for ekspertviden inden for e-mail marketing. I kan udfylde formularen, som I finder her på siden – det tager mindre end et minut, og så vender vi tilbage til jer, så snart vi kan (altid inden for 24 timer).

Teis Boysen
Head of Client Service
T: +45 25 94 82 63 / M: teis@ackermannkommunikation.dk

Skal vi tage en dialog om jeres udfordringer?

Kontakt os og lad os sammen tage en uforpligtende dialog.

Kurset er nu tilføjet til kurven ✓
Vi viderestiller dig nu til kurven... Loading...
Din henvendelse er nu sendt ✓
Vi viderestiller dig...
Loading...