Vækst din forretning med

SMS marketing

Godt og vel 89% af alle danskere har en mobiltelefon (Kilde: Danmarks Radio), og de bruges flittigt. Med mobiltelefonen i hånden kan den enkelte med kun få klik være på Facebook, Instagram og lignende medier. Disse er kendetegnet ved et mix af både kommercielle (annoncer) og ikke-kommercielle (opslag fra venner og bekendte) budskaber. En stor del af webshops har forstået dette og gør i dag brug af disse medier til at nå målgruppen.

Udfordringerne her er dog, at annoncering på blandt andet Facebook og Google bliver mere og mere konkurrencepræget. Og derfor bliver det kun dyrere for dig som annoncør.

Derfor begynder flere og flere webshops at investere i indsamling af tilmeldinger – også kaldet permissions – som tillader at den enkelte webshop kan kommunikere 1-til-1 med den enkelte person på listen.

Vi har i flere år arbejdet aktivt med at få opbygget e-mail marketing for en lang række webshops. Det være sig blandt andet Coolshop, Bedre Nætter, Legeakademiet og mange flere. Vi ved – og har over flere omgange vist – hvor effektivt det kan være for e-commerce forretninger at have en opbygget permission base og aktivt bruge den til at kommunikere til.

Med de ændringer der sker i e-commerce landskabet, hvor en lang række betalte kanaler kun bliver dyrere og dyrere, bliver permission marketing kun endnu vigtigere fremover.

Som en naturlig tilføjelse til enhver e-commerce forretnings permission marketingmix, har vi i Ackermann Kommunikation eksperimenteret med at tilføje SMS som marketingkanal til løbende kampagne-push mod de respektive kunders permissionbase efter at have opsamlet tlf. nr. og tilhørende samtykke til SMS kommunikation.

Og resultaterne har vist at være fantastiske. Med en korrekt opsat SMS marketingkonto og de rigtige metoder kan vi forøge både trafik og omsætning.

SMS som en del af dit permission marketingmix

For at kunne eksekvere SMS marketing, skal du have personer, som har accepteret, at du må sende dem marketingkommunikation via SMS. Her går vi i udgangspunktet ind og hjælper dig med at få dine eksisterende permissions, som i dag modtager dit nyhedsbrev, til at acceptere at du også må sende dem SMS’er. Hertil har vi udviklet et gennemtestet setup, som vi i tidligere cases har set konvertere en stor del af de eksisterende permissions om til også at ville modtage SMS’er.

Samtidig anbefaler vi også, at din leadgenerering, som i dag ligger og får nye tilmeldinger ind, rettes til, således at nye tilmeldinger også afgiver samtykke til SMS.

På den måde bliver vi i stand til at eksekvere SMS marketing mod nuværende permissions såvel som nye permissions og vil dermed understøtte den marketingindsats, som i dag kun finder sted via din e-mail marketing.

CASE: Fashion webshoppen DiModa.dk fik succes med SMS

Den danske fashion webshop DiModa.dk, som sælger tøj til kvinder, indgik et samarbejde med Ackermann Kommunikation om fuld drift af e-mail marketing i foråret 2018. Her udviklede vi en komplet strategi for både leadgenerering, drift og udvikling af kampagne e-mails såvel som opbygning af et fuld ud personaliseret automatisk e-mail marketing setup.

I august besluttede vi os for at udvide permission marketing opsætningen til også at inkludere SMS. Hertil eksekverede vi først en række leadgenereringsaktiviter, som havde til formål at skaffe nye permissions med SMS samtykke samt få eksisterende permissions, som allerede modtog nyhedsbrevet, til også at ville modtage SMS’er. Herefter kunne vi begynde at eksekvere SMS kampagner. Og resultaterne var i særklasse. Der blev drevet både trafik, som efterfølgende fik vist annoncer på bl.a. Facebook og Instagram takket være forretningens annoncesetup, samt direkte salg, der kunne spores takket være vores opsatte tracking struktur på linkene i SMS’erne.

DiModa opnåede en ROI på 4 (baseret på omkostningen til SMS markedsføringen). Trafikken fra kampagnerne havde en konverteringsrate på mellem 1,2 – 2%, og med en CTR på 5,2% var der megt trafik, som efterfølgende kunne rammes af annoncer fra det førnævnte annoncesetup.

Vi har løst opgaver for en lang række virksomheder

Teis Boysen, Head of Client Service

Skal vi tage en dialog om jeres behov?

Kontakt os og lad os sammen tage en uforpligtende dialog.

Kurset er nu tilføjet til kurven ✓
Vi viderestiller dig nu til kurven... Loading...
Din henvendelse er nu sendt ✓
Vi viderestiller dig...
Loading...